InterjúMajom

Inerjúk....főleg...:D

Friss topikok

  • Martina Mónika Németh: Imádoom az összees Zenédeet ~ Tevagy a kedvencem imádlaak igy tovább<3 (2017.06.11. 12:33) Mr.Missh Interjú
  • InterjúMajom: @volgo-don: Igazad van papi....le se szarom már innentől kezdve őket..le is lesznek tiltva :D (2012.06.13. 18:09) Portré:Winsz
  • PPITBULL: Helló!Nem tudom jól emléxem-e, de nekem úgy rémlik, hogy a Robban a lélek c albumra a trac-ek több... (2012.01.23. 13:09) Oldschool Arcok:RatB
  • RapCentral: Helló Interjúmajom! lenne egy kérdésem ! Hogyan tudok a posztokba beilleszteni képet és videót? (2011.10.11. 12:48) Drama Interjú
  • -Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: ott írta le magát a gyerek, hogy a tehetségesek között nincs Saiid (2011.07.20. 12:28) Eckü Interjú

Linkblog

Oldschool Arcok:RatB

2011.09.09. 16:02 InterjúMajom

Következő alanyom megint egy Oldschool győri raparc,RatB! 

 InterjúMajom:Régen volt már az,mikor te kezdted,de fel tudnád idézni nagyjából,hogy hogy kerültél be a rap bizniszbe? 

 
 
 
 RatB:Kezdetben RPG néven próbálkoztunk,ez még az általános iskolás évek alatt történt, 89 táján a rendszerváltáskor:)
Nagyon kezdetleges technikákat alkalmaztunk a zene szerkesztéshez. A Tesla kazettásmagnón át,
a C64-ésem en keresztül, SOG újságból kivágott ruszki lemezein át bevetettünk mindent.
 A középiskola első évében (1990) jött a Chemotox ,valamivel fejlettebb formációnk, egy demo anyagot
és pár fellépést tudhat maga mögött amik részben iskolai bálok keretében zajlottak.
Aztán Sikztah csapódott hozzánk ő tette alánk a zenei alapokat.Csináltunk pár demo felvételt ami már elég jó volt
és egyedülálló a kor szintjén.
 Akkoriban nem sok bandát hallottunk hard core rappet nyomatni.
Az egyik ilyen együttes a Young Enemy pápai csapata volt.Amikor másodszor láttuk őket fellépni-
történetesen Ady-városaban- Tkydel elegyedtem dumába.Innen datálódik a kapcsolat Győr és Pápa között underground rap vonalon.
Kezdetben featelgettünk, Young Enemy + Chemotox. Aztán Tkyd leigazolt hozzánk a Young Enemy megszűnésével és kiadtuk az első kazettánkat 
ami egy komplett album volt Robban a lélek címmel(1993).Győrben és a megye több pontján léptünk fel.A kivülállók teljes megrökönyödését váltva ki,
ami az egyik nem titkolt célunk is volt.Ennek egyik eredménye a második Warninshotz album intrójában hallható, az ominózus bejátszás
az egyik mosonmagyaróvári fellépésünk után ment le a helyi TV-ben.A V.S.O.P. címmel kijött második kazetta után ,csináltunk még felvételeket,
de ezeket már nem gyűjtöttük csokorba, nem készült el a 3. album...
A szarvasi rap fesztivállal(a plakátja a Lövészárok retro klippemben  is látható) átjutottunk a Duna túl oldalára.A 90 évek elején ritka volt a 
rap buli mint a fehér holló,nem ugy mint ma.
Nehéz dolgunk volt akkoriban ,nehezen terjedt a járvány és nem tudtuk pontosan meddig ért el.
Ma itt van a net, a weboldalakkal,a youtube,-val a fájlmegosztással.Akkoriban csak kazetta másolás folyt ami lassabb terjedést eredményezett
rohamos hangminőségromlással.
 InterjúMajom:Te is tagja voltál az oldschool Warninshozt bandának,aztán eltűntél valamennyi időre.Mit csináltál azokban az években? 
 
 
RatB:Az utóbbi időkben hanyagoltam a rap bizniszt bevallom ,de  fél szemmel rajta voltam.Időközben családot alapítottam stb..
Persze Sog-al tartottam a kapcsolatot mindvégig, régi barátság a miénk-1983-ból, az általános suliból.
Két srác hasonló cipőben ,folyton együtt lógtunk és mikor zenélni kezdtünk nem is volt kérdés ,hogy ne egyűtt toljuk.
 Dactól fűtve, rengeteg bizonyítási vággyal, mi más lenne a kölökből, ha nem repper :)
Azt tudtátok, hogy DarkMark volt a csoporttársam az oviban?:) Aztán másfelé sodort minket az élet
,de kamaszkorunkban újra egy gangbe csapódtunk.Na de ez már egy másik téma... 


Sok BlooseBroavaz terméket fogyasztottunk az elmúlt éveken,már a srácok is rákaptak otthon:)
Az én személyes kedvencem Siska-Phat páros, az örökös Warnin Shotz tagogokon kívül persze (SOG,Tkyd).
A gyerekiem meg nagy Deego rajongók:)

Igy fél szemmel figyeltem fel Siskára,szövegeire amik lenyűgöztek.
Azt a tűzet hallottam vissza belőlük ami nekem a WS-t jelentette.
Aztán mikor megláttam Siskát a hatalmas WarninShotz tetkóval az alkarjain,akkor láttam ennek a fickónak a fele se tré-fa :)
Hívott egy featre egy készülő anyaghoz  2009 telén,de még nem álltam készen.
Aztán Torontóból kaptam levelet DarkMark-tól,hogy lépjek újra szorítóba.
Annyiszor elhangzott a WS neve különböző trackekben,az utóbbi ibőben...
Ugy hogy 2010 elején döntöttem ,újra felhúzom a kesztyűt.
Rövid idő alatt talpra álltam, tollat ragadtam és kész voltam a bevetésre. 
Dőltek belőlem a rímek.Összeraktam a Rímkereskedés kislemezt.
I'm back,mint a terminátor, csipős hangvétel,megmondóember stílusban,akár a régi Rat csak ez már kiforrottabb hangnem.
 
 
 InterjúMajom:Most újra aktív vagy,nemrég jelent meg a Tkyd-el közös Egyensúly című lemezetek.Milyen a visszajelzése a motyónak? 
 
 
RatB:10000 letöltés pár hét alatt.Ez mindent elmond.Ezt persze jórészt Tkyd ismertségének köszönheti az album.
A fogadtatás jó volt. Bár egy két sav cseppent ránk:valaki szerint Kyd "vállalhatatlan" ,egy másik szerint-akiről
később kiderült egy Hanna Montana rajongó-az egész album szar mert jobb az SP.
Na ,hát nekik nem tetszett ,mert nem tetszhet mindenkinek.Hogy miért a válasz egyszerű mert nem nekik csináltuk.
Na az ilyen kapálódzásokon mindíg jókat röhögünk a Kyddel.
Tkyd-nek köszönöm a bizalmat,hogy kiállt mellettem ,hogy ennyi év szünet után ott tudtuk folytatni a közös melót
ahol a kilencvenes évek közepén félbehagytuk a WarninShotz-al.Büszke vagyok a tesómra és a kozös cuccra ,amire
úgy tekintek mint barátságunk koronájára.

Amit tényleg csak kettőnk örömére ,mindenkítől függetlenül sikerült rögzítenünk a Ratnestben.
A keverés nem kis munkát adott nekem ,de igy legalább a hangzásba is bele tudtam tenni az ízlésvilágomat
ami a visszajelzések alapján jól sikerült.
Mivel a Kyddel nagyon egy húron pendülünk nem kellett sok kompromisszumot hoznunk az albummal kapcsolatban.
Az Egyensúly elég súlyosra sikerült, 10 év szünet minden drámai érzését beleírhattam, ami olyan eredményt hozott ami
valóban nem billenti ki a mérleg nyelvét.

Sokan csodálkoznak, hogy nincs feat az albumon,hát igen, ez egy klasszikus lemez ,két klasszikussal.
Ez nem egy turmix:) itt a mondanivalóé a főszerep ,amit hoztunk is részünkről.
Mivel az album teljes zenei producere San volt-engem csak a basszus menetekért okoljatok,meg a mix-masterért:)-
ezért páratlan egységet alkotnak a trackek, ami szintén egyensúlyt teremt.  
 
 
  InterjúMajom:A klipped  A Lövészárok retro c. számból készült.Lesz-e újabb klipp? 
 
 
RatB:Remélem mihamarabb összeáll a következő klippem, amit nyár elején már le is forgattunk Pesten.
A Fuckdresscode csapattal az Egyensúly album-fotózás kapcsán ,indult el a kamera.Mivel a srácok igen rugalmasan
állnak a dolgokhoz sikerült Összekötöttűk a kellemest a hasznossal:)
A körúton forgattunk egy klippet az album egyik számához. A hangulat remek volt, a srácok profi munkát végeztek.
Most vágási fázisban van az anyag.Addig érjétek be a Lövészárok retróval.
 
 
 
 
  InterjúMajom:Úgy hallom,most szóló cuccban is dolgozol.Hogy áll most a lemez,kik lesznek a közreműködők,producerek,egyéb érdekességek? 
 
 
 
RatB:Be sem fejeztem az Egyensúly utómunkáit, máris új fába vágtam a fejszémet.
Az album munkacíme :Győr-Nyugat.
Saját alapokat készítettem, semmi sampler,csak midi cucc. Amolyan west-coast hangzás.
Négy számot már össze is dobtam ,az egyikben Tkyd is szerepet kapott.
Tervezek rá egy exkluzív tracket is és még az idén szeretném kiadni.

De már a jövő évre is meg van a tervem :) Az megint egy kicsit más lesz zeneileg.
Igyekszem mindent kipróbálni amiben örömöm lelem.
Igy a hip-hip kitölti a teljes szabad időm:
már nem csak szövegeket írok hanem zenei alapokat is beválalok,még a hangzásvilágban is bennt vagyok
,mivel én keverem a cuccaim.Ez maga a Ratnest ,ha úgy tetszik egy projekt studió.
Magamat adhatom így és ezt vállalom is.Ezért alakítottam meg a RatNest,a mindenkitől független underground fészket.
Igy nem kell megfelelnem másoknak,nem befolyásol más akarata,teljesen szabadon dolgozhatok.
Ettől lesz eredeti minden cucc ami a Ratnesttől napvilágra kerül.
 
 
 InterjúMajom:Hogyan írsz meg egy szöveget,mi a metódus? 
 
 
 
Elég sok inger éri az embert az életben.Akiben megvan az adottság az több kevesebb sikerrel ezt ki
tudja magából írni.
Én a legkeményebb underground vonalat képviselem,ami még a stiluson belül is rétegzene!
Én tisztába vagyok ezzel,szövegeim nyersek és kifejezőek ,semmi édes máz nincs rajtuk ,kerülöm
a sallangot.Hogy pár Like-al többet kapjak,nem fogom cukormázba forgatni a szavaimat.
Igyekszem tiszta tükröt dugni a társadalom arca elé és bizony megesik,
hogy egyeseknek nem tetszik a saját pofájuk a tükörben.
Az én megközelítésemben ez a rap zene.
 Tudom nem népszerű  ilyen dolgokkal házalni,de én a társadalmról reppelek,
szociális témákat feszegetek és nem csak a rivális bandákat oltom le a szomszédból,
hanem az olyan hangokat akik autokratikus diktatúrákat éltetnek,
vagy éppen azért gyűlölnek valakit  mert valamilyennek,valahol megszülettek.
Mi éltünk még puha diktatúrában amikor nem mondhatott az ember azt amit akart
és erősen korlátozták a jogait egyéb téren is.
A fiatalok akik a hallgatóságot nagyrészben alkotják csak könyvekből tudják milyen volt az a renszer.
A szövegeimből kítűnik a válasz,szar volt.
Minden féle diktatúra szar dolog, legyen az vörös vagy fehér.
A kilencvenes évek legelején a bandánk a WarninShotz már a Helyet a fejedbe
vagy a  Politika című számával borzolta a kedélyeket abban az országban
ahol pár évvel azelött még börtönbüntetésüket töltötték ,
ennél enyhébb rendszerkritikát megfogalmazó dalszövegeikért némelyek.
(A CPG punkzenekar 2 tagja ,két év letöltendő börtön büntetést kapott nagy nyilvánosság előtt,
csoport tagjaként, folytatólagosan elkövetett izgatás vétsége miatt!)
Azért kell a fiataloknak tisztán látniuk a helyzetet,
hogy ilyen dolgok soha többé ne történhessenek az országban.
Ezek nem szívderítő témák,de nagy űr volt a hazai hip-hop palettán
ezen a színtéren ezért is döntöttem úgy,
hogy 10 év szünet után visszaugorva a lövészárokba ott folytassam  ahol egykoron abba hagytam
a 2000 évek elején.Egyfajta fiatalos, lázadó WS életérzés uralkodott el rajtam
és ezzen energiával írtam a számokat ,toltam fel a trackeket.
Igyekszem a lendületet megtartani uj dolgokon agyalok folyton,
amiket a zenémben meg is szeretnék valósítani.

A komoly és szomorú témák ellenére igyekszem pozitív válaszokat adni a femerülő kérdésekben.
Egyfajta utat mutatni a világban.Akár magamból is kiindulva,  jól tudom a zene pozitivan hathat...
Bár sajnos mindenre én sem tudom a megoldást:) de amire rájövök ,igérem dalba öntöm:)
A gyakorlati részletekbe nem mennék bele, megvan a szövegírási ,zeneírási technikám is...ez had maradjon az én titkom:)
 
 
 
 
  InterjúMajom:Kiket tartasz tehetségesnek itthon?
 
 
 
RatB:Inkább azt mondom ,kiket tolok a lejátszóba: természetesen WarninShotz.Tkyd,SOG,Siska,NKS, Akkezdet... .
 
 
  InterjúMajom:Ha kifognád az aranyhalat,mi lenne a 3 kívánságod?
 
 
 
RatB:Hoppá..ezt a kérdést biztosan nekem címezted?
Ha igen akkor egy régi WarninShotz szám címével válaszolnék:
Mesék már nincsenek.
 
 
 
  InterjúMajom:Te is a Bloose Broavaz tagja vagy.Hogy kerültél be a bandába? 
 
 
 
RatB:Méér bekerültem?:)
 
 
 
 
  InterjúMajom:Milyen a civil RatB, mit csinálsz a szabadidődben? 
 
 
RatB:Család,hip-hop,család...és itt köszönném meg a családomnak,
rengeteg időt töltök a hip hop-al,na ezt tölthetném velük is...
 
 
 
InterjúMajom:Üzenet az olvasóknak?
www.ratb.fw.hu ,itt elértek minden cuccot amit a Ratnest kidob.
Töltsétek az első szóló kislemezemet Rímkereskedés címmel!
Itt az Egyensúly lp. Tkyddel.
 És itt teszem elérhetővé a következő kislemezem ,még az idén.
 
InterjúMajom:Rat,köszönöm az interjút! 
RatB:Nincsmit,én kösz!Pacsi mindenkinek!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://interjumajom.blog.hu/api/trackback/id/tr663213982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PPITBULL 2012.01.23. 13:09:05

Helló!Nem tudom jól emléxem-e, de nekem úgy rémlik, hogy a Robban a lélek c albumra a trac-ek több mint felét a T-Kyd, már felvett Young Enemy számokból igazolta át!Ergo a Politika eredetileg Young Enemy nóta WS köntösbe bújtatva!:)
Üdv, Én.
süti beállítások módosítása