InterjúMajom

Inerjúk....főleg...:D

Friss topikok

  • Martina Mónika Németh: Imádoom az összees Zenédeet ~ Tevagy a kedvencem imádlaak igy tovább<3 (2017.06.11. 12:33) Mr.Missh Interjú
  • InterjúMajom: @volgo-don: Igazad van papi....le se szarom már innentől kezdve őket..le is lesznek tiltva :D (2012.06.13. 18:09) Portré:Winsz
  • PPITBULL: Helló!Nem tudom jól emléxem-e, de nekem úgy rémlik, hogy a Robban a lélek c albumra a trac-ek több... (2012.01.23. 13:09) Oldschool Arcok:RatB
  • RapCentral: Helló Interjúmajom! lenne egy kérdésem ! Hogyan tudok a posztokba beilleszteni képet és videót? (2011.10.11. 12:48) Drama Interjú
  • -Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: ott írta le magát a gyerek, hogy a tehetségesek között nincs Saiid (2011.07.20. 12:28) Eckü Interjú

Linkblog

Szavak Ereje Interjú

2012.02.19. 15:12 InterjúMajom

 Ma az egri Szavak Erejés srácoktól kérdezgetek ezt-azt.Legújabb nagylemezük címe "Üzemzavar",amit nyugodtan ajánlok mindenkinek.Forró fítek,bomba bítek.A lemezről is lesz szó többek között.Jó olvasást! 

InterjúMajom:Hello,srácok!  

bEba:Hella! 

bEne:Üdv! 

bs:Csumesz!

InterjúMajom:Kezdjük az alapoktól.Kinek vagy minek a hatására vettétek fel a mikrofont?   

bEba:Én már kis porbafingó korom óta hiphopot, rap-et hallgatok de amikor meghallgattam az első magyar ug zenét akkor éreztem azt, hogy én is ezt akarom csinálni. 

bEne:Nagyjából mindhármunk külön kezdte el, ezért mindegyikünknek más és más a sztorija. Az én történetem az első komoly kapcsolatom vége indította el. Nem tudtam magammal mit kezdeni, nem tudtam kinek beszélni róla, ezért tollat ragadtam és egy füzetbe kezdtem leírni gondolataim. Egy pár oldal után feltűnt, hogy a nagyrésze eléggé rímel, majd hetekkel később teljesen viccből s kíváncsiságból rögzítettem, persze még elfogadhatatlan minőségben. Dióhéjban ennyi... Innentől kezdbe "első írásra szerelem".  

bs:A repp zene már a kezdetektől maghához láncolt, amikor suhanc voltam [bár most is az vagyok (nevet)] mindig is előttem lebegett a kép hogy én majd egyszer reppezni fogok bár nem gondoltam komolyan, aztán mikor beindult M.O.-n a reppesdi úgy éreztem egy próbát megér. 

InterjúMajom:Hogyan találkoztatok és hogy döntöttetek úgy,hogy együtt reppeltek?  

bEba:Én bEnével általános iskola elsőtől osztálytársak voltunk szóval régi a barátság, bs később azt hiszem ötödikben került az osztályunkba és hamar kialakult a barátság. Az együtt reppelés már nem is tudom igazából, hogy alakult ki (nevet). 

bEne:Gyerekkori legjobb barátok vagyunk, az általános iskolában osztálytársak voltunk. A középiskolában, mikor én már felvettem egy számot, akkor már bEba is tevékenykedett egy Egri zenekarban hébe-hóba egy rapverzével. Innentől kezdve ketten már összefogtunk zene téren, majd később bs is csatlakozott, aki szintén írkált már dalszövegeket. Ezt akkoriban még teljes mértékben csak a magunk szórakoztatására tettük, nem voltak nagy terveink vele. 

bs:Nem volt nehéz kitalálni hogy mivel üssük el az időt hiszen mindhárman pörgettük tízenévesen a magyar ug slágereket, egy-két laza sör melett megbeszéltük hogy bepróbáljuk.

InterjúMajom:A legutóbbi nagylemezetek címe Üzemzavar.Mennyi időt vett igénybe a lemez elkészítése,milyen hangulatban teltek a felvételek,egyéb kulisszatitkok?  

bEba:Ha jól emlékszem a felvételek fél év alatt készültek el az alapok pedig előtte és közben is folyamatosan készültek, szóval egy szűk év volt kb. 

bEne:Ez az első olyan lemezünk, ami 100%-ban a saját kezünk munkája. Értem természetesen a szövegeket, a felvételeket, a keverést itt, de még a beat-ek nagyrésze is bEba műve. Ezen kívül három alapot kaptunk Snip barátunktól is; mégegyszer köszönjük! A felvételek minden esetben jól teltek és telnek, hiszen hálam van a kis home studio, amit összeállítottunk, így teljesen kényelmesen intézhetünk bármit. Ami talán még kulisszatitok, hogy egyszer újravettük az egész lemezt a minőség kedvéért, de így sem értük el - véleményem szerint - azt a szintet az akkori keverési tudásommal, amivel mindhárman meg lennénk elégedve. De hát ez még egy darabig így is lesz, hisz autodidakta módon feljesztjük magunkat úgy "beatmakerként" mint "hangmérnökként". 

bs: Mindennel együtt kb 10-11 hónapott vett igénybe az egész projekt ami viszonylag jól sikerült (bár teljes mértékben nem vagyunk vele megelégedve jobbat akarunk). Nálunk mindig jó a hangulat (nevet).Fennt vagyunk a negyediken 4 fal között egy unalmas zárt térben de sosem unatkozunk (nevet). 

InterjúMajom:Terveztek-e klippet a lemezről?  

bEba:A lemezről nem tervezünk klipet, csináltunk egy új dalt és abból készült/készül egy klip ami a tervek szerint március-áprilisban lesz látható. 

bEne:Túlon túl beharangoztuk a lemezt, így elég sok ember várta, tehát ki kellett adnunk, de ha tehettük volna, inkább nem adtuk volna ki a lemezt, mert ahogy már említettem nem voltunk a lemez végkifejlettével megelégedve. Éppen ezért nem tervezünk róla klippet. 

bs:Én személy szerint kinéztem magamnak a lemezen egy zenét amiből szívesen csinálnék klippet a nyár indítására. Azt hiszem a nagytöbbség tetszését a Zűrzawaros srácokkal alkotott muzsika nyerte el.Jó kis klipp lenne belőle.

InterjúMajom:Most fog kijönni egy vadiúj klippetek.Meséljetek a forgatásról:milyen hangulatban telt,mennyi ideig vettétek fel?  

bEba:A forgatás eléggé jó hangulatban telt, sok nevetés, marhulás volt közben és mivel a közelebbi barátaink is benne vannak így a hangulat adott volt. 

bEne:A forgatás két napot vett igénybe, ezt is teljesen magunknak próbáljuk megoldani, így nem kellett ismeretlenekből álló stáb, csak a haveri társaság. Ebből kifolyólag jó hangulatban telt a munka. Az már más kérdés, hogy a kész klipp is eléri-e majd azt a szintet, ami nekünk megfelel, mert könnyen lehet, hogy ha nem, akkor nem fogjuk megjelentetni. De ezekről még ma is folyik a tárgyalás... (nevet). 

bs:A hangulatot annyival jellemezném hogy volt kocsma jelenet és sikeresen bele éltük magunkat a szerepünkbe (nevet).Folyamatosan készül a klipp még egy néhány jelenet felvétele hátra maradt de már a munkálatok megkezdődtek. 

InterjúMajom:Egerben laktok.Fontos nektek,hogy a környezetetekről reppeljetek? 

bEba:Nekem személy szerint fontos, hogy a hallgatóknak akár egriek akár nem bemutassam a városunkat az én szemszögemből.  

bEne:ontosnak tartom, hogy nem csak én, hanem más is arról szövegeljen, amiben él, amit megélt, tehát ilyen szempontból én a környezetemből merítek ihletet, viszont én próbálom általánosítani, hogy pl. egy dunántúli is bele élhesse magát, tehát nem úgy beszélek a környezetemről, hogy mi történik Egerben, hanem hogy én miben élek, mert ilyen vagy hasonló helyzetben lehet más is, de nem csak Egerben. 

bs:Természetesen nagyon fontos, szerintem ha a könyéket mutatjuk be,sok mindenki rá ismer a saját "vidékére" benne,hiszen mi is egy lakótelepen mozgunk tömbházak között.

InterjúMajom:Tervben van-e már a következő lemez?  

bEba:Hát most sok terv van, még egyik sem igazán kiforrott de készülünk cuccokkal, nem ülünk tétlenül. 

bEne:A terv az kb így szól: "Majd egyszer csinálunk még lemezt". Tehát konkrét dolgok jelenleg nincsenek. 

bs:Terv nincs, ötlet van hozzá, próbáljuk felállítani a következő lemezhez a keretet aztán megtervezzük hogy mit is foglaljunk bele.

InterjúMajom:Kiket tartotok tehetségesnek itthon?  

bEba:Hát most nagyneveket felesleges lenne írnom szerintem. Nagyon sok tehetséges mc van itthon, akiket kiemelnék:Zűrzawar, Szérum, R.o.N, D.a.v.e, Brooklyn, Dannona akik közül szerencsére a Zűrzawarral és a Szérummal baráti kapcsolat is kialakult. 

bEne:A nagyokról vagy akiknek hetente van fellépésük, nem beszélek, hisz minek, akár tehetségesek, akár nem, ők már ott vannak ahol... Akik viszont fiatalok, újak és még csak ismerkedik velük az ország, valamint akiket én tehetségesnek is tartok, az leginkább a Zűrzawar (tőlük sokat tanultam), R.o.N (ez a csávó komoly hangvételben agyrém, hogy mekkora egy költő), valamint a Szérum (igaz Tibes nevét már akkor hallottam, amikor még nem is hallgattam e műfajt, de csapatban, mint Szérum, még újak). 

bs: Ismertebbeket nem említek hiszen felesleges :D A feltörekvők: Szérum, D.A.V.E, Knozah'B, R.o.N, KrellaFlemm. A Zűrzawart azért nem sorolom ide mert ők szerintem több mint tehetség,ők az egyik legjobbak itthon (nevet).

InterjúMajom:Mi a véleményetek a magyar bulikról/közönségről?  

bEba:Hát ez nagyon változó. Volt már, hogy egyedül mi léptünk fel és teltházas buli kerekedett de volt már, hogy egy nagy név előtt léptünk fel és alig voltak emberkék. De általában én személy szerint mindig jól érzem magam (nevet). 

bEne:Bulik vannak dögivel, de hogy el is mennek rá, vagy kifizetik a pár száz forintos belépőt, az ritka. Nekem ezzel nincs bajom, amúgy sem vágyom arra, hogy kétezer ember előtt lépjek fel, nekem elég a szolid kis baráti társaságom itt Egerben (nevet).Persze ettől függetlenül szerintem kezd kicsit javulni a helyzet az elmúlt évekhez képest. A bulik egyre színvonalasabbak, és a közönség is egyre nagyobb. Lassan, de növekszik a létszám. 

bs:Itt Egerben sajnos nem nagy a hiphop élet,de akárhányan is vannak a bulinkon, odatesszük magunkat,ha öten vannak,ha ötszázan.  

InterjúMajom:Mi a véleményetek a magyar hiphopról és min változtatnátok?  

bEba:Aki szereti a hiphopot az szereti a magyart, amerikait, franciát, stb... Nem változtatnék rajta istenigazából semmit, most úgy néz ki itthon is fénykorát éli és egyre nagyobb az érdeklődés iránta, remélem ez megmarad! 

bEne:Ezt nem fejteném ki hosszan. Nagyon röviden annyi, hogy őszintén szólva nem érdekel a magyar hiphop. Szeretem akiket szeretek, hallgatom akiket hallgatok, ha megtehetem elmegyek koncertre, de ezen kívül engem más nem érdekel a műfajból, hogy ki olt kit, hogy ki mit szól be, ki hiteles, ki nem, ki utál minket, ki jó és ki kevésbé stb... 

bs:Folyamatosan változik mindig újúl. Változtanék e rajta? Nem ez így jó ahogy van a "föld alatt".

InterjúMajom:Rajta lesztek-e valaki készülő cuccán?  

bEba:Tervek szerint rajta leszünk a készülő Zűrzawar lemezen és az új Másszemszögön is! 

bEne:Vannak velünk kapcsolatos terveik másoknak, leginkább azoknak, akiket mi is felkértünk a lemezünkre, de ez még a jövő zenéje, és ki tudja, hogy mi lesz még addig. De a Zűrzawar motyóján biztos a helyünk. 

bs:Csak ismételni tudom a spanokat (nevet).

InterjúMajom:Nem érdekel kire/mire,de ti eljártok szavazni?  

bEba:Én el! (nevet). 

bEne:Eddig én voltam... de nem tudom, hogy a következőre elmegyek-e. A "mocsok" és a "szutyok" közül nem fogok választani, mert minek? (nevet). 

bs:Eszem ágában sincs... Ugyan kire szavazhatnék? (nevet).

InterjúMajom:Ha kifignátok az aranyhalat,mi lenne a 3 kívánságotok?  

bEba:3 kívánság?! Hmmm... Zenélhessek amíg élek, a másik kettőt meg majd ellövöm később. 

bEne:Nekem egy szerelem elég lenne. Egy társ erőt adna mindenhez. De ha ezt nem kaphatnám meg, akkor egy mindent teljesítő gyűrűt kérnék. 

bs:józenejózenejózene (nevet). 

InterjúMajom:Szólólemezt nem tervez egyikőtök sem?  

bEba:Nekem motoszkál a fejemben régóta a gondolat, hogy egy szólócuccot kidobjak, igazság szerint van is pár szövegem de mivel sok a terv amiket meg szeretnénk valósítani,így első a csapat! 

bEne:Szólólemezt most már nem. Viszont szóló számok nagyon ritkán előfordulnak, hiszen azért más felfogásunk van, így szólóban úgy éljük ki magunk, ahogy akarjuk, együtt viszont valamelyest kompromisszumokat kell kötni [nem írhatok pl. egy full érzelmes verzét egy SzE zenébe, ha tudom, hogy bs ettől leszalad a térképről (nevet)]. Ettől függetlenül a Szavak Ereje a főprojekt. 

bs:bEba meg bEne mindig pörget a fejében valami 'szóló' gondolatot... én kizárólag csapatjátékos vagyok.

InterjúMajom:Miylen a civil bs,bEne és bEba,mit csináltok szabadidőtökben?  

bEba:Szabadidőmben zenélek! (nevet).De amúgy fősuli meg meló van. 

bEne:Főiskolai hallgató vagyok, emellett munkát keresek, de leginkább, amivel lefoglalom magam, azok a keveréssel kapcsolatos önfejlesztő tréningjeim, valamint az RPG-k (nem MMO). 

bs:Szabadidőben sok zene sok sör meg sok sport! (nevet).Egyébként meg pörgetem a melót.

InterjúMajom:Hogyan írtok meg egy szöveget,mi a metódus?  

bEba:Általában alapra írjuk a szöveget. Dobok egy bítet aztán jön az ötletelés, hogy milyen téma passzolna rá és már mehet is a móka. 

bEne:Először is kell egy beat-vázlat, tempó nélkül nem írunk, majd a vázlatra kitalálunk egy témát, hogy miről szóljön a szám, mi illik az alap hangulatához. Ezután mindenki természetesen magának megírja a szövegét, összepróbáljuk, majd nálam felvesszük és együtt véglegesítjük a vokált és a beat-et. 

bs:Kell egy jó alap ami 'elvisz' dobunk egy ráillő témát és fél óra múlva már vesszük is fel. 

InterjúMajom:Mit tanácsolnátok annak,aki most venné fel a mikrofont?  

bEba:Azt,hogy mindenki jól gondolja át, hogy mennyi idő után és milyen cuccot dob ki, ha nem érzi 100%-osnak akkor inkább még üljön rajta pár hónapot. 

bEne:Túl sokan vagyunk már e műfajban előadők, így ha "be akar robbanni" az illető, akkor addig semmiképp ne tárjon napvilágra olyat, ami nem üti meg azt a mércét minimum, amit mások tolnak. Máskülönben elkönyvelnek... Ehhez persze hatalmas kitartás kell, és mindenféleképp spórolási készség akár stúdióba járkálásra, akár home studio-ra. Az utóbbihoz az is kell, hogy érdekeljen a számok elkészítése, máskülönben nem fogsz hetekig, hónapokig könyveket olvasni, videókat nézni a programokról, effektekről stb.  

bs:Ha ráérzel nincs vissza ha nem akkor van (nevet).

InterjúMajom:Üzenet az olvasóknak?  

bEba:Sasoljátok a Facebook oldalunkat, és köszönjük a támogatást! 

bEne:Köszönjük azoknak,akik eddig hallgattak, szerettek, várták az új cuccokat és akik eljöttek a fellépéseinkre. 

bs:Füleljetek rá az Üzemzavarra ha eddig nem tettétek!!! nézzetek ránk fészen és legyetek résen mert hamarosan jön a klipp! 

InterjúMajom:Lehetőségetek van Bigup-ot küldeni.Kiknek szóljon?  

bEba:Küldök pacsit a Zűrzawarnak, Szérumnak és R.o.N-nak! 

bEne:Minden egyes csapatnak, akiket ismerek, a "nagyoknak", akik itthon elindították ezt az életet, a barátainknak, Zűrzawarnak, Szérumnak, R.o.N-nak, és édesanyámnak, amiért elviseli hogy itt reppezünk és bulizunk folyton (nevet). 

bs:Minden hallgatónak, olvasónak, a spanoknak akik támogatnak minket és a cimboráknak akikkel volt szerencsénk együtt zenélni.

InterjúMajom:Srácok,köszönöm az interjút! 

Szavak Ereje:Mi köszönjük a lehetőséget!Pacsi! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://interjumajom.blog.hu/api/trackback/id/tr234134921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása