InterjúMajom

Inerjúk....főleg...:D

Friss topikok

  • Martina Mónika Németh: Imádoom az összees Zenédeet ~ Tevagy a kedvencem imádlaak igy tovább<3 (2017.06.11. 12:33) Mr.Missh Interjú
  • InterjúMajom: @volgo-don: Igazad van papi....le se szarom már innentől kezdve őket..le is lesznek tiltva :D (2012.06.13. 18:09) Portré:Winsz
  • PPITBULL: Helló!Nem tudom jól emléxem-e, de nekem úgy rémlik, hogy a Robban a lélek c albumra a trac-ek több... (2012.01.23. 13:09) Oldschool Arcok:RatB
  • RapCentral: Helló Interjúmajom! lenne egy kérdésem ! Hogyan tudok a posztokba beilleszteni képet és videót? (2011.10.11. 12:48) Drama Interjú
  • -Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: ott írta le magát a gyerek, hogy a tehetségesek között nincs Saiid (2011.07.20. 12:28) Eckü Interjú

Linkblog

FairPlay Interjú

2012.02.29. 08:31 InterjúMajom

 Mai vendégem Betkó és Winsz,azaz a FairPlay csapata.Nemrég adták ki debütáló lemezüket,a Hidegzuhany EP-t,az Ill Company égisze alatt.Erről is lesz szó többek között. 

 

InterjúMajom:Hello,srácok! 

 

Betkó & Winsz: Hello, Sziasztok!

 

 

InterjúMajom:Kezdjük az alapoktól. Hogyan szippantott be titeket a rap-gépezet?

 

Winsz: Én ha jól emlékszem általános suli végefele kezdtem képbe lenni a reppzenével. Akkori osztálytársaimtól kaptam anno kölcsönbe Eminem, Biggie, Limp Bizkit, 50 Cent, Sub Bass...stb kazettákat/cd-ket, amiket otthon serényen hallgatgattam, másolgattam. Utána valamikor középsulis időszakban, otthon néztem a vivát, megláttam a Hősöktől a Mindörökkét és csak ámultam.   Később beköttettük a netet, onnan kezdve nem volt megállás (nevet). Az, pedig hogy magam is reppelésre adjam a fejem, pár évre rá történt.

 

Betkó: 2003-ban meghallottam a Hősök-Angyal című számot. Azóta a repp az életem. Szövegeket sok éve írok, felvenni számokat csak pár éve kezdtem el. Van még hova fejlődni (nevet).

 

 

InterjúMajom:Miért pont a repp?

 

Winsz: Szeretem a zenét, szeretem a hiphop-ot. Tetszik a ritmusa, lehet az old school vagy éppen new school, változatos, erőlteljes, kifejező. Ez a stílus áll hozzám legközelebb, ebben lelem a legnagyobb örömömet, általa kitudom fejezni magamat, ahogy én azt szeretném. Számomra a reppelés egy komolyan vett hobbi.

 

Betkó: Ebben a műfajban találtam meg önmagamat. Én csak magyar reppet hallgatok, megtetszettek a szövegek, főleg az elgondolkodtatóbb, emocionálisabb számok. Olyan gondolatokat, történeteket hallottam vissza, melyeken én is sokat elmélkedtem, vagy éppen átéltem. Ez a legszebb az egészben, mikor magadról mesélsz, s azzal más is tud azonosulni.

 

InterjúMajom:Hogy találkoztatok és miért döntöttetek úgy,hogy együtt reppeltek?

 

Betkó: 2 éve kerültem Szegedre. Nem ismertem senkit itt, főleg nem olyat, aki hiphop körökben mozog. Hiphop.hu fórumon feltűnt egy Winsz nevű srác, aki sokat kommentelgetett és szegedi. Rákerestem, láttam van pár száma myspacen. Felvettem vele a kapcsolatot, majd találkoztunk. Elbeszélgettünk a mai repp helyzetről. Egymást egészítettük ki már az első találkozásnál, eltitkolt ikertesók vagyunk! Ezután rögzítettük is az első közös számunkat, mely a Helyzet címet kapta.

 

 

InterjúMajom:Eléggé új még a bemutatkozó kislemezetek.Mennyi időt vett igénybe a felvétel,milyen hangulatban telt a felvétel,egyéb kulisszatitkok? 

 

Betkó: Nyáron alakult meg a FairPlay formáció. 6 számos kislemezt terveztünk el. A munkálatok sokkal lassabban zajlottak, mint azt elképzeltük. Eredetileg novemberben már ki szerettük volna adni. :D A felvételek jó hangulatban teltek, Winsz egy mókamester! Élmény vele "stúdiózni". :D Remélem még sok hasonló élményben lesz részem. Kulisszatitok sok van! Én például Vinnie Paz számokat hallgatok felvétel előtt. Felvétel után pedig letörten konstatálom, hogy milyen tré vagyok.

 

InterjúMajom:Elégedettek vagytok egyébként vele?Milyen a visszhangja? 

 

Betkó: Én semmivel nem vagyok elégedett. Pesszimista vagyok, nagyon erős önkritikával. Általában csak a hibákat látom, hogy mit kellett volna másképp csinálni. Szerencsére pozitív véleményeket kaptunk a lemezről. Úgy gondolom első próbálkozásnak nem rossz, én pár hónapja még azt sem tudtam, hogy kell nekiállni egyáltalán egy számot rögzíteni. Rengeteget tanultunk ebben az évben.

 

Winsz: Én meg vagyok elégedve a lemezzel. Úgy gondolom nem, hogy helyi (Szeged), de országos szinten is hozza az elvártat.Maximum ha nagyon bele akarnék kötni az talán az lenne, hogy egy igazi bulizós/partytrekk elfért volna még a korongon. Meg talán még szkreccsek feldobták volna a cuccot.

 

 

InterjúMajom:Klipp van-e tervben a lemezről?

 

Betkó: Klipp lesz, de majd egy új számból. Terveink szerint nyár elején fog érkezni, nem szeretnénk elkapkodni. Addig még kijön sok új szám, talán nagyobb lesz az érdeklődés is felénk.

 

 

InterjúMajom:Már forgatjátok a fejetekben az újabb lemez tervét?

 

Betkó: Lesz Nagylemez! Tervek még nincsenek, de a Hidegzuhany által sokat tanultunk, más perspektívában látjuk a világot. Megtanultuk, hogyan zajlik egy lemez elkészítése. A következő sokkal gördülékenyebb és minőségibb munka lesz.

 

 

InterjúMajom:Esetleg szólólemezt nem akar valamelyikőtök csinálni?

 

Winsz: Nekem már korábban voltak szólólemezeim, de ezek közül csak egy lett publikálva, a tavaly megjelent "Winszomnia".        Egy szép emlék számomra, amolyan szárnypróbálgatás..Az is én voltam, de úgy érzem a FairPlay lemez jelentős előrelépés volt minden tekintetben. Jelenleg tervben van egy szóló részemről, pár trekkes, viszont annál nagyobb durranás lesz hangzásilag és reppileg is! Hamarosan kiszivárogtatok erről is infókat...

 

Betkó: Én is szólólemezen dolgozok most. 5-6 számot tervezek, épp az alapokat, témákat gyűjtöm. Nyáron szeretném kiadni.

 

InterjúMajom:Kiket tartotok tehetségesnek itthon?

 

Winsz: Én nagy Garage fan vagyok, felnézek rájuk, tehát elsősorban őket. Az Ill Company tagjait. Illetve ha alapzenékről van szó, érdemes megemlítenem IllegalVoice nevét, aki az egyik, ha nem a legjobb itthon, külföldön is simán megállja a helyét.

 

Betkó: Day-Steve-Tkyd. Nekem ők az Istenek. Szeretném kiemelni az iLL Company és a Kötelék'67 kiadó tagjait. Ők a barátaink, sok közös szám lesz velük, érdemes rájuk oda figyelni.

 

 

InterjúMajom:Mi a véleményetek a magyar bulikról/közönségről?

 

Winsz: Pár buliban már szerencsére volt részünk fellépés terén is, én magam részéről mindig örülök mikor színpadra állhatok.          Jó élmény volt számomra a szegedi ligetes Hallótáw lemezbemutató, ahol egész sok ember előtt reppelhettünk. Ettől eltekintve mivel új arcoknak számítunk viszonylag kevés érdeklődő jött el a partyainkra, bár ennek is már több hónapja, mivel ez idő alatt a lemezzel foglalkoztunk. Lehet mostanra már javulna a helyzet. Aki eljön az mindig bíztat minket, lelkes és velünk együtt bulizik. Hívni nemigen hívnak az itteniek, a hangosítás általában szar és olykor 300-400ft belépőt sajnálnak az emberek kifizetni a buliért...

 

Betkó: Megmondom őszintén én nem szeretem a bőgatyás divat embereket (nevet)(Winsz: Betkó a trógerekre gondol, a mai divatemberek nem bőgatyát hordanak (nevet)) Ezt leszámítva jó tapasztalataim vannak! Leírhatatlan érzés, mikor a te szövegeidet kiabálja a nép. Ha 2 embernek kell reppelni, akkor 2 embernek. Nagyon jó érzés mikorofonnal a színpadon állni. A bulik száma lehetne több, sok fiatalnak kellene lehetőséget adni, mondjuk, hogy "előzenekarként" megmutathassa tudományát. Ebből lehetne sokkal több.

 

InterjúMajom:Mi a véleményetek a magyar hiphopról és min változtatnátok?

 

Winsz: Én szeretem a magyar hiphop-ot. Úgy gondolom egyre erősödik, és szerencsére egyre többen vágják már a neveket, több teret is kap már az egész műfaj. Persze rendkívül sok a minősíthetetlen "produkció", tele van ezekkel a net, sokszor több figyelmet, megtekintést kapnak, ellenben az igazán értékes zenék nagyobb ismerettség, "rajongótábor" híján nem jutnak el a hallgatókhoz, vagy legalábbis nehezen, nem ilyen mértékben. Változtatni nem változtatnék rajta, egyedül az előbb említett dolgok zavarnak, illetve talán még az, hogy a nagyobb, ismertebb előadók nem igazán foglalkoznak az újabbakkal, eléggé szkeptikusak velü(n)k szemben, persze ez valahol érthető is, minden esetre tisztelet a kivételnek.

 

Betkó: Úgy gondolom a fiatalok kevés teret kapnak. Van pár befutott név, a nagyobb rendezvényekre kivétel nélkül a már jól bevált előadókat hívják. Az újaknak nehéz betörniük a köztudatba. Szerintem jó irányba halad, mindig bukkannak fel tehetséges emberek.

 

 

InterjúMajom:Hogyan írtok meg egy szöveget,mi a metódus? 

 

Winsz: Én a legtöbb esetben konkrét alapzenére szoktam szöveget írni. Ha olyan a hangulata az egésznek, hogy behúz, akkor egyből jön az ihlet, ha nem olyan akkor nem szabad erőltetni, aludni kell rá egyet vagy hagyni a fenébe. Sokszor van, hogy eszembe jutnak frappáns rímpárok, ezeket mindig feljegyzem, és ha később is jónak találom azokat, akkor beépítem a szövegembe.

 

Betkó: A legfontosabb, amit kiemelnék az, hogy káromkodás mentes minden szövegem. Én erre nagyon büszke vagyok és fontosnak tartom! A Hidegzuhany lemezt is sikerült lehoznunk "csúnya szó" nélkül.

 

InterjúMajom:Mondjatok 5 MC-t,akik nagy hatással voltak/vannak rátok!

 

Winsz: Essemm, Tkyd, Day, Eckü, Betkó

 

Betkó: Day, Steve, Tkyd, SajátElw (Barhx & Tay), Winsz

 

 

InterjúMajom:Ha kifognátok az aranyhalat,mi lenne a 3 kívánságotok?

 

Winsz: Egészségesnek lenni, szeretetben élni, majd családot alapítani. Bármennyire is tűnik elcsépeltnek, nekem ez.

 

Betkó: Egészség (nevet). Én szerény ember vagyok, nem kívánnék palotát. Elképzeltem, hogy egy panel lakásban öregedek meg, s közben a saját CD-imet hallgattatom az unokáimmal. (Winsz: és igen, ezzel meg van a 3 kívánság (nevet))

 

 

InterjúMajom:Mit tanácsolnátok annak,aki most kezdene el a reppel foglalkozni?

 

Winsz: Magam részéről annyit tudok tanácsolni, hogy már az elején döntse el az illető, hogy akar-e ezzel foglalkozni vagy pusztán megmaradna hallgatónak. Persze ez egy folyamat és közbe derül ki mindez. Ha hónapok, évek után sincs jelentős előrelépés, akkor hanyagolni kell, ha pedig ezidő alatt fejlődik az ember és vállalhatót csinál, akkor csak tovább előre! Mindig akarj többet és jobbat! Sok magyar reppet kell hallgatni, hogy tisztában legyen vele az illető mi is az a bizonyos szint, amit meg kell(ene) ütnie ahhoz, hogy egyáltalán odafigyeljenek rá. Önkritikát kell gyakorolni, egyediségre törekedni, értelmes szöveget kell írni, nem pedig szavakat egymásra dobálni, a kliséket érdemes kerülni. Fontos még a gyakorlás, kreativitás és a kitartás.

 

Betkó: A kezdő arcok abba a hibába esnek, hogy 2 hete reppelnek és egyből pakolják fel youtubera. Ha meg persze érkeznek a negatív hangvételű kommentek, akkor az rosszul esik nekik. Rengeteg idő kell, míg kifejlődik a saját flow, az a szint, amit már a közeli barátokon kívül más embereknek is nyugodtan meglehet mutatni. Nem szabad feladni! Én sem vagyok egy Essemm, de szívből csinálom, addig míg örömet okoz (nevet).

 

InterjúMajom:Milyen a civil Winsz és Betkó,mit csináltok szabadidőtökben?

 

Winsz: Én jelenleg még tanulok, legalábbis igyekszem valami tudást verni a fejembe. :D Szabadidőmben beateket gyártok magamnak és másoknak, szöveget írok, reppezgetek, gyakorolok, hétvégén buli.. Barátaimmal, barátnőmmel vagyok.

 

Betkó: Én is egyetemre járok, mely sok időmet elveszi. Azonban, amint van szabadidőm akkor azt a zenére fordítom. Sport volt sokáig az életem, freestyle focival töltöttem 4 évig minden délutánomat. Ha van időm, akkor bűvölöm a labdát, közben a legújabb magyar hiphop számokat hallgatom.

 

 

InterjúMajom:Rajta lesztek-e valaki készülő lemezén?

 

Winsz: Ami nekem fix, az jelenleg egy közreműködés a szegedi Tropások, a KultúrKör, Duft, valamint KTS Neflim albumán.Kiadott fítek persze még várhatóak tőlem, illetve 1-1 szóló trekk, emellett mások lemezére készítem az alapokat.

 

Betkó: Winsz szóló lemezén rajta leszek mindenképp! Bepofátlankodok egy szám erejéig, de így a Fair nem? (nevet)

 

 

InterjúMajom:Üzenet az olvasóknak?

 

Winsz: Hallgassatok minket.

 

Betkó: Köszönjük mindenkinek, aki meghallgatta a lemezünket, találkozunk még! (nevet)

 

 

InterjúMajom:Bigup-ot kiknek küldtök?

 

Winsz: Neked, az Ill Companysoknak, a Kötelék '67-nek, illetve azoknak akikkel jó viszonyt ápolok és nem csupán az érdek tart minket össze.

 

Betkó: Köszönöm mindenkinek, aki segített nekünk a lemez létrejöttében.

 

 

InterjúMajom:Winsz,Betkó,köszönöm az interjút!

 

Betkó & Winsz: Mi köszönjük a lehetőséget! 

FairPlayFacebook:www.facebook.com/#!/FairPlayKru

Betkó Facebook:www.facebook.com/#!/betkoofficial

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://interjumajom.blog.hu/api/trackback/id/tr444224484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása